.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
30 شهرداري گيلان مشكل مالي دارند

استاندار گيلان با بيان اينكه 30 شهرداري در گيلان مشكل مالي دارند، گفت: مشكل كلانشهر رشت نيز براي دريافت اعتبارات برطرف نشده است و نياز به پيگيري ‌دارد.

به گزارش فارس مهدي سعادتي در نشست مشترك با شهرداران استان در سالن اجتماعات استانداري گيلان، كارآمدي دين و نظام اسلامي و توسعه همه جانبه را به بركت خون شهدا و سكانداري امام راحل و مقام معظم رهبري دانست.
وي اظهار داشت: دولت نهم و دهم تلاش‌هاي زيادي كشيده است و مردم مي‌دانند كه چرخ‌هاي توليد، اداره و پيشرفت كشور رو به جلو بوده و در سال جهاد اقتصادي به حركت‌هاي اساسي و زيربنايي نياز است.
استاندار گيلان نعمت‌هاي موجود در اين استان را مثال‌زدني خواند و افزود: بايد از اين نعمت‌ها استفاده درست شود.
وي يكي از دغدغه‌هاي استان را توسعه شهر و برطرف كردن مشكلات مردم عنوان و تصريح كرد: بارها در جلسات شوراي اداري شهرستان‌ها تذكر داده و از مسئولان خواسته شده كه وظايف محوله را به درستي انجام دهند تا موجب اعتماد بيشتر مردم شود.
سعادتي گفت: اگر به درستي به وظايف خود عمل نكنيم به مردم خيانت كرده‌ايم و حفظ اين امانت با خون‌هايي كه ريخته شده، به‌عهده ماست.
وي شهرداران را مجاهدان في‌سبيل‌الله ناميد و بيان داشت: نتيجه تلاش شهرداران، آسايش و آرامش شهروندان را به دنبال دارد.
استاندار گيلان افزود: در سال جهاد اقتصادي براي انجام كارهايي كه مي‌توان انجام داد بايد تلاش كرد و نبايد تنها جلسات سخنراني بگذاريم بلكه بايد موانع را برطرف كنيم.

* 30 شهرداري گيلان مشكلات مالي دارند
وي گفت: نبايد كار امروز به فردا موكول شود و بايد پاسخگو باشيم زيرا مردم واقعا مشكل دارند به همين دليل بايد اختيارات مديران را آن طور كه دولت مي‌خواهد افزايش دهيم.
سعادتي از شهرداران خواست تا در برابر تخلفاتي كه صورت مي‌گيرد با اجراي قانون بايستند و از تمركززدايي به شدت پرهيز كنند.
وي افزود: برگزاري جلسه و كارگروه و كميسيون‌ها بهانه‌اي براي اتلاف وقت است و بايد در سال جهاد اقتصادي سخنراني را كنار گذاشت و كار كرد.
استاندار گيلان با اشاره به مشكلات مطرح شده توسط شهرداران، اظهار داشت: 30 شهرداري استان با مشكل مالي مواجه هستند و شهرداري رشت نيز هنوز موفق به جذب اعتبارات كلانشهرها نشده است كه بايد در تهران مورد بررسي قرار گيرد تا اين مهم تحقق يابد.
وي با اشاره به جلسه مشترك استاندار با اعضاي شوراي شهر رشت خاطرنشان كرد: در اين جلسه تصميماتي گرفته شد كه هنوز به دست ما نرسيده است.

*دستگاه‌ها مطالبات شهرداري‌ها را پرداخت كنند
سعادتي با بيان اينكه جلسات و برنامه‌هاي استاندار با شهرداران سه ماه يك بار برگزار شود، اظهار داشت: سركشي‌ها از عرصه‌هاي شهري انجام مي‌شود.
وي اضافه كرد: معاون عمراني استاندار بايد طرح معادن شن و ماسه استان را با استفاده از نظرات شهرداران ارائه دهد تا تصميمات صحيح براي برطرف كردن اين مشكل گرفته شود.
استاندار گيلان با اشاره به مشكل شهرداري‌ها درباره جذب مطالباتشان از ديگر دستگاه‌ها، اظهار داشت: مباحث مطالبات شهرداري‌ها بايد سريع? به دستگاه‌ها ابلاغ شود و از آنجا كه در اول سال مالي هستيم دستگاه‌ها مي‌توانند در بودجه اين مطالبات را ببينند تا مشكل شهرداري‌ها برطرف شود.

* شهرداران ورودي‌هاي شهر را ساماندهي كنند
وي درباره مسائل مربوط به زيباسازي شهرهاي گيلان افزود: ستاد عالي زيباسازي در استانداري تشكيل مي‌شود و هر شهر نيز بايد اين كميته و ستاد را راه‌اندازي كند.
سعادتي ادامه داد: با توجه به زيبايي گيلان، ولي زباله‌هايي كه شهروندان به ويژه گردشگران و مهمانان در طبيعت مي‌ريزند چهره اين استان را نازيبا مي‌كند.
وي اظهار داشت: همه بايد برنامه‌ريزي كنيم زيرا ورودي برخي از شهرها اصلا زيبنده شهرهاي توريستي نيست.
استاندار گيلان ساماندهي ورودي شهرها و اجراي طرح مشاهير، شهدا و سرداران را مورد تاكيد قرار داد و بيان داشت: براي كمك به اين بخش بايد از محل شاخص‌ها كمك شود و به صورت مدون و با برنامه به جلو حركت كنيم.
وي از حل مشكل بيمه شهرداري‌ها و جايگاه‌هاي سوخت طبيعي خبر داد و خاطرنشان كرد: شهرهايي كه براي طرح جامع به دليل مرزي بودن با مشكل تصوير هوايي روبرو هستند با اخذ مجوزهاي لازم اين كار براي آنها انجام مي‌شود.
سعادتي افزود: تعيين تكليف اراضي نسق به‌عهده استان نيست و بايد از تهران اين مراحل انجام شود و شهرداران بايد به مشكلات آب‌هاي سطحي توجه كنند و درصدد برطرف كردن آنها برآيند.
وي خاطرنشان كرد: نمايندگان شهرداران مي‌توانند در جلسه مجمع نمايندگان استان حضور يابند و مسائل و مشكلات خود را با نمايندگان درميان بگذارند.

* شهرداران در اعياد و عزاداري به سنت‌ها توجه كنند
استاندار گيلان با اشاره به تذكر نماينده ولي‌فقيه در اين استان درباره وضعيت شهرها در مراسم‌هاي مختلف، خاطرنشان كرد: نيمه شعبان، شهادت‌ها و مراسم‌هاي مختلف در پيش است و يك اراده قوي مي‌خواهد كه اين بخش را انجام دهد.
وي افزود: شهرداران توجه داشته باشند كه نبايد برخي از سنت‌ها را فراموش كرد و تعصبات صحيح ديني، عشق و اراده به خدا و فضاي اسلامي نبايد در شهرها كمرنگ شود.
سعادتي توجه به مباحث عمراني و سازه‌هاي شهري و مسائل فرهنگي را مورد تاكيد شهرداران قرار داد و اظهار داشت: شهرداران بايد به صورت جدي به بحث اوقات فراغت بپردازند. /1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.